Izgalmas napokat élek, elkezdődött az installáció építése a Magtárban, nyomdába került az első kiadvány. Az elmúlt napokban a kiállítás látványának megfelelően eltűntek az ablakok, épülnek a gipszkarton falak a kiállítótérben. Persze, ezek még nem a látványos munkák, de napokon belül azok is elkövetkeznek. Ilyenkor a kiállítótér, a látványtervező, a műtárgyraktár, a restaurátor műhely és az irodám között rohangálok. Miközben az utolsó korrektúrát készítettem a Skanzen Füzet sorozatunkban megjelenő a BCmot 422-es motorvonatunkat bemutató kötetnek, finiséhez érkezett a meghívó tervezése is. Hetek, de inkább hónapok óta vívódok a kiállítás címén. Számtalan beszélgetés, ötletelés után sem éreztem tökéletesnek a választást. Kezdetekben „A polgárosodás sikertörténete – a vasút” munkacímen futott a kiállítás tervezése, majd a „Modernizácó motorja” főcímmel egészült ki. Mindeközben persze szinte mindenki egyszerűen csak vasút vagy vasutas kiállításnak titulálta. Ma viszont véglegesen dönteni kellett, hiszen ha elindul a kiállítást felvezető közvetlen kampány, nyomdába kerül a meghívó: a végleges címet kell használni.
„A vasút fénykora - A vidék modernizációja”
Köszönet Zöld barátomnak a címválasztásért!
Ez a cím fejezi ki leginkább a kiállítás mondanivalóját. Nem technikatörténeti, nem klasszikus vasúttörténeti kiállítást akarunk rendezni, hiszen ez nem feltétlenül a Skanzen feladata. (bár nagy volt a csábítás…) azt szeretnénk megmutatni, hogy a vasút a 19.-